Podsumowanie SEM CAMP – co nowego pojawi się w google?

19 czerwca w Warszawie odbyło się kolejne już spotkanie specjalistów z branży SEM. Celem spotkania Sem Camp było jak zawsze szerzenie wiedzy związanej z zagadnieniami marketingu w wyszukiwarkach oraz integracja osób zajmujących się tą formą marketingu internetowego.

Jaką wiedzę pozyskaliśmy dla Was?

Łapcie krótkie podsumowanie:

Miarą sukcesu sprzedaży w internecie jest działanie Click&Collect – niby nic odkrywczego, to prawda, ale zadziwiająco mało firm nadal posiada taką opcję w swoich sklepach. Główną przyczyną są wysokie koszty transportu towaru pomiędzy magazynami (magazyn własny-sklep stacjonarny), zwłaszcza w trakcje wyprzedaży, gdy marżą na towarach jest niska. Pamiętajmy, że koszty transportu do własnej sieci zazwyczaj ponosi producent.

W kolejce za Click&Collect stoi Click&Try – czyli zamawiamy w Internecie z dostawą do salonu i płatnością na miejscu, pozwalamy Klientowi przymierzyć rzecz i jeśli nie chce jej kupić, to w łatwy sposób oddaje ją sprzedawcy. Sprzedawca zajmuje się realizacją zwrotu. Czyżby to był standard przyszłości?

Weszło w życie ulepszone narzędzie google optimize – testy A/B można było w google prowadzić już od dawna, jednak teraz są one dużo prostsze do wdrożenia. Warto przetestować.

Nadchodzi nowe rozwiązanie – Data Driver, czyli analiza danych w kontekście Google AdWords. To narzędzie ma zastosowanie tylko w przypadku wyszukiwarki. Narzędzie będzie dostępne niestety wyłącznie dla kampanii, które w ciągu miesiąca będą rejestrować ok. 600 transakcji.

Google Attribution, to kolejna nadchodząca nowość, która pozwoli na atrybucje danych AdWords i Analytics. Rozwiązanie powinno być dostępne do końca roku 2017. Czekamy z niecierpliwością, Google bowiem pokłada w nim wielkie nadzieje, a celem jest zwiększanie sprzedaży u firm, które z niego korzystają!

I na sam koniec – google zapowiada, że ten rok jest Rokiem Atrybucji, czyli musimy podejść do rozwiązań internetowych na zasadzie ciągłych testów, sprawdzając każdą formę reklamy, źródło ruchu czy też komunikację w ramach naszej strony internetowej. Takie działanie niestety jest kosztowne dla firm, zatem pytanie czy to wyzwanie będą podejmować przedsiębiorcy i na ile jest ono rzeczywiście opłacalne… Jak zawsze wszystko w ramach rozsądku 🙂

Reklama w internecie, jak efektywnie się reklamować, agencje interaktywne myślenice

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *