Google likwiduje prawą kolumnę reklam AdWords w wynikach wyszukiwania

W ostatnim czasie Google wprowadziło zmiany w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. Zniknęła cała prawa kolumna prezentująca wyniki dla 8 reklam. W zamian za to google zlokalizowało reklamy, w ilości maksymalnie 4, na samej górze wyników wyszukiwania oraz dodatkowe 3 pozycje na samym dole wyników. Ponadto, dość mocno została rozbudowana strefa lokalizacji firm, czyli Google Maps, spychając tym samym jeszcze niżej naturalne wyniki wyszukiwania.

Co to oznacza dla reklamodawców? Wyższe stawki za pozyskanie ruchu z AdWords oraz spadki efektów z naturalnych wyników wyszukiwania. Teraz walka z konkurencją o wysokie pozycje reklam będzie jeszcze trudniejsza.

Google zmienia wyniki wyszukiwania
Choć google tego oficjalnie nie potwierdza, to naszym zdaniem, nie jest to ostateczny wygląd wyszukiwarki. Nadal obserwujemy zmiany np. w obszarze google maps, które czasem zajmują znaczną część wyników. Obserwując google na rynku amerykańskim już dziś możemy zobaczyć dokąd zmierza wyszukiwarka. Ideą jest udzielanie szybkiej i trafnej odpowiedzi na każde zapytanie Internauty. Po wpisaniu w amerykańskiego google hasła „how to lose weight” na samej górze wyników wyszukiwania wyświetla się boks z konkretną odpowiedzią na to zapytanie. Zatem użytkownik nie musi już wchodzić na stronę, aby uzyskać informacje związane z jego problemem. Treści do tego typu zapytań pobierane są albo z popularnej wikipedii albo z wartościowych stron internetowych. I w tym miejscu w Polsce jest przestrzeń do zagospodarowania. Nie ma bowiem co się oszukiwać, że zmiany jakie zaszły za oceanem, dotkną w końcu również Europę, w tym Polskę. Warto zatem wykorzystać ten czas na budowę wartościowego kontentu na swojej stronie internetowej.

 
google-nowe-wyniki-wyszukiwania-2

 

Na tym nie koniec. Ciekawostką jest to, że obserwując zmiany w google, natrafiliśmy również na stronę wyników wyszukiwania, która w całości składała się z płatnych reklam AdWords. Oczywiście google nie pójdzie w tym kierunku, byłoby to zbyt ryzykowne, ale takie zmiany pokazują, że reklama AdWords będzie coraz droższa, a pozycjonowanie stron trudniejsze.

 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *