Google Hot News

Sprawdzamy dla Was co nowego pojawiło się w Google. Przeczytajcie:

– dłuższe reklamy DSA

W ślad za ubiegłorocznym wydłużeniem treści reklam standardowych, w kwietniu google uruchomiło nową, rozszerzoną wersjię Dynamic Search Ads. Jak już zdążyliśmy się przekonać, wydłużone reklamy podnoszą wskaźnik CTR, dlatego ta „drobna” zmiana może mieć znaczący wpływ na dynamiczne reklamy w wyszukiwarce, które są świetnym źródłem pozyskania konwertującego ruchu. Do tej pory reklamy DSA pozwalały na wpisanie dwóch linii tekstu po 35 znaków, plus nagłówek generowany dynamicznie, wyświetlany URL oraz końcowy URL. Nowe, rozszerzone reklamy dynamiczne składają się z dynamicznie wybranej strony docelowej, generowanego dynamicznie nagłówka, dynamicznie generowanego wyświetlanego URL oraz pola tekstowego o długości 80 znaków.

google teksty reklam w wyszukiwarce

– rozszerzenia cen w wyszukiwarce na desktopie

Google nareszcie oddało mechanizm do stosowania rozszerzonych cen na komputerach (funkcjonalność dostępna od ubiegłego roku na mobilu).  Widać, że testy nowego rozwiązania nie zostały jeszcze zakończone, bo ciągle zmienia się forma reklam, pomimo to warto z nich skorzystać. Przede wszystkim zwiększają one powierzchnię naszej reklamy i sprawiają, że jest ona przychylniej oceniana przez system google. Ponadto pozwalają dotrzeć do najbardziej zdeterminowanych Klientów, którzy są na „pograniczu” decyzji zakupowej, dzięki czemu  oszczędzamy na „pustych”, niekonwertujących kliknięciach. Ponieważ jest to testowe rozwiązanie, ważne jest, aby na bieżąco śledzić czy podawane w rozszerzenia ceny są zgodne z naszymi na stronie, w przeciwnym razie możemy więcej stracić niż zyskać.

płatna reklam w google

– Google Data Studio

Dostępne jest już w Polsce darmowe narzędzie do wizualizacji danych od Google . Teraz tworzenie estetycznych wykresów i generowanie czytelnych prezentacji w formie dashboardów będzie jeszcze prostsza. Dodatkowo pojawiła się możliwość automatyzacji raportowania – a wszystko to w oparciu o dane z rozmaitych, wybranych przez nas źródeł (m.in. AdWords, Google Analytics, Arkusze Google, Search Console, TouTube Analytics, przesłany plik). Narzędzie jest proste w obsłudze, funkcjonalne i czytelne. Posmakujcie nowego rozwiązania sami: https://datastudio.google.com

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *