Eksplorator Użytkownika – nowa „zabawka” od Google

Google konsekwentnie realizuje swoje plany, tworząc rozwiązania koncentrujące się na badaniu użytkowników. Klika dni temu w obrębie narzędzia Google Analytics, oddali w ręce użytkowników nowy raport – Eksplorator Użytkownika.

Eksplorator Użytkownika pozwala śledzić zachowania konkretnego użytkownika, co stanowi duży krok w analizie, która do tej pory była w Google Analytics niemożliwa. Nowe rozwiązanie oferuje nam wgląd w kluczowe wskaźniki skuteczności takie jak ilość sesji, współczynnik odrzuceń, przychody czy transakcje na poziomie użytkownika. Będziemy mogli dokładnie sprawdzić co dany użytkownik robił na naszej stronie internetowej, czy dokonał transakcji, jakie kupił produkty, ile spędził czasu w witrynie oraz czy wykonał dane zdarzenie.

Nowe narzędzie zostało zlokalizowany w sekcji Odbiorcy i nadal jest w wersji beta, zatem możemy spodziewać się jego udoskonalenia, zanim całkowicie zostanie oddany do użytku.

eksploator-uzytkownika-google

 

Narzędzie to podsuwa nam również informacje na temat tego ile sesji użytkownik odbył, jakie wygenerował przychody, jaki jest łączny czas jego obecności na stronie oraz z jakiego źródła został pozyskany. Ponadto, po dodaniu co najmniej jednego działania użytkownika, uaktywnia się opcja tworzenia segmentów, które później możemy zastosować zarówno w analizie na danym widoku, jak i wewnątrz eksploratora użytkownika.

 

raport-uzytkownika-google

 

Podsumowując Eksplorator Użytkownika to nowa ‚zabawka” dla zarządzających sklepami internetowymi, dająca ogromne możliwości. Dzięki niej będą oni mogli koncentrować się na konkretnych, pojedynczych użytkownikach, analizując co przyciąga ich do sklepu internetowego, a co zniechęca.

 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *